Warunki ogólne – informacje o produkcie:
Przedmiotem dostawy są profile i rury stalowe gięte na zimno ze stali ocynkowanej, profile i rury gięte na zimno ze stali nieocynkowanej oraz narzędzia do obróbki metalu.
Profile i rury produkowane są w standardowych długościach. Na zamówienie klienta możliwe jest dostarczanie profili i rur o długościach niestandardowych oraz cięcie profili i rur pod wymiar.
Sposób pakowania i oznakowania profili i rur jest standardowy i zgodny z wymogami Polskich Norm i przepisów prawa. Indywidualnie ustalony dla klienta sposób pakowania i oznakowania profili i rur oraz narzędzi jest możliwy po każdorazowym zatwierdzeniu przez Firmę Moryn Sp. z o.o. Sp. k.
Sposób pakowania i znakowania narzędzi do obróbki metalu jest standardowy.
Warunki płatności
Dostawy realizowane są po cenach według cennika aktualnego na dzień potwierdzonego pisemnie zamówienia.
Termin płatności ustalany jest indywidualnie i liczy się od dnia wysyłki. Za termin zapłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bądź do kasy Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k.
W przypadku opóźnień w płatnościach Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega sobie prawo naliczenia odsetek ustawowych za okres opóźnienia. W przypadku przekroczenia przyznanego limitu kredytu kupieckiego oraz opóźnień w płatnościach Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega sobie prawo wstrzymania dalszych dostaw do momentu otrzymania wymaganej spłaty.
Wszystkie o płatności są monitorowane przez Kancelarię Prawną JTJ, która zastrzega sobie prawo wszczęcia windykacji w przypadku opóźnień w płatnościach do Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k.
Koszty windykacji ponosi klient. Wysłanie przez Firmę Moryn Sp. z o.o. Sp. k wezwania do zapłaty pociąga za sobą obciążenie klienta kwotą 20,00 złotych netto tytułem kosztów windykacji polubownej. Konieczność zlecenia windykacji biuru windykacyjnemu powoduje dodatkowo naliczenie opłaty windykacyjnej w wysokości 4% windykowanej kwoty. W przypadku niepowodzenia windykacji i wystąpienia szkody ubezpieczeniowej klient zostanie obciążony dodatkową opłatą windykacyjną w wysokości 10% windykowanej kwoty, odpowiadającą udziałowi własnemu Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k w szkodzie. Koszty windykacyjne naliczane będą na kolejnej fakturze.
Ewentualne reklamacje nie uprawniają do wstrzymania płatności wobec Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k.
Warunki dostawy
W przypadku indywidualnych uzgodnień dla zamówień powyżej 12000 kg Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zapewnia transport towarów do klienta.
W przypadku transportu realizowanego przez Firmę Moryn Sp. z o.o. Sp. k, klient zobowiązany jest zapewnić właściwe warunki oraz sprzęt niezbędny do sprawnego rozładunku pojazdu (do 3 godzin). W przypadku rozładunku trwającego dużej niż 3 godziny Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega sobie prawo obciążenia klienta kosztami przestoju pojazdu według stawki przewoźnika. Zamówienie przyjmuje się jako w pełni zrealizowane i wypełnione, kiedy towar dostarczony jest z tolerancją +/- 10% wagi/ilości zamówienia.
Termin dostawy ustalany jest przez strony indywidualnie.
W przypadku opóźnienia w realizacji zamówienia Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zobowiązana jest niezwłocznie poinformować o tym klienta.
W przypadku opóźnienia w odbiorze towaru Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega sobie prawo do wezwania klienta do dokonania odbioru, a w przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu – do wystawienia faktury sprzedaży i obciążania klienta opłatą za składowanie towaru, w wysokości 4 zł netto/1 tona za każdy dzień zwłoki w odbiorze towaru.
Niezależnie od powyższego, w przypadku dostawy, dla której Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k. zapewnia transport towarów do klienta, Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega sobie prawo obciążenia klienta kosztami odwołania transportu lub kosztami zrealizowanego transportu, jeśli klient bez uzasadnionych przyczyn nie przyjmie towaru, według stawek uzgodnionych z przewoźnikiem. ww. koszty dodatkowe naliczane będą w osobnym dokumencie księgowym.. Ryzyko pogorszenia stanu towaru, jego przypadkowego zniszczenia i niezawinionej utraty przechodzi na klienta z upływem wyznaczonego terminu.
Przyjęcie towaru – reklamacje
Klient zobowiązany jest przeprowadzić kontrolę dostawy pod względem ilościowym i jakościowym w trakcie dostawy/odbioru.
Reklamacje:
Reklamacje powinny być zgłaszane w formie pisemnej. Zgłaszając reklamacje należy podać informacje: oznaczenie wyrobu, nr partii (znajduje się na etykietach) ilość, powód reklamacji, nr dokumentu WZ. Zgłaszając reklamacje dotyczące jakości klient ma obowiązek przedstawić do dyspozycji Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k próbki reklamowanego towaru.
Reklamacje złożone w sposób prawidłowy rozpatrywane będą w terminie 14 dni licząc od dnia zgłoszenia. W przypadku uznania reklamacji naprawa / wymiana wadliwego towaru następuje w terminie 30 dni licząc od dnia przekazania informacji o uznaniu reklamacji. Po rozpatrzeniu reklamacji Firma Moryn Sp. z o.o. Sp. k zastrzega możliwość przedłużenia w/w terminu w przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji uzależnione jest od decyzji jednostki badawczej. Reklamacje złożone w sposób nieprawidłowy oraz po upływie w/w terminu, a także bezzasadne oraz będące wynikiem niewłaściwego postępowania z wyrobem – pozostają bez rozpatrzenia. Zużycie/przerobienie/przetworzenie reklamowanego towaru przed zakończeniem reklamacji – bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody Firmy Moryn Sp. z o.o. Sp. k powoduje wygaśnięcie prawa do reklamacji.
Warunki przechowywania i składowania kształtowników oraz narzędzi do obróbki metalu
Kształtowniki oraz narzędzia do obróbki metalu powinny być przechowywane i składowane w taki sposób, aby nie powodować ich odkształcenia, wygniatania i wyginania. Kształtowniki oraz narzędzia do obróbki metalu powinny być chronione przed niekorzystnym wpływem warunków atmosferycznych, aby mogły w pełni zachować swoje właściwości.